De verzekeraars ondersteunen BOB tijdens het festivalseizoen

De verzekeraars ondersteunen via hun beroepsvereniging Assuralia de nieuwe Bob-zomercampagne die zij voeren in samenwerking met de Belgische Brouwers, het BIVV en de drie gewesten. De boodschap die overal terugkomt, luidt: ‘BOB, altijd nul op’. Veel landgenoten zijn nog steeds de mening toegedaan dat het geen kwaad kan om een paar glazen te hijsen en daarna toch het stuur te nemen. Ze negeren hierbij de hoge risico’s die ze lopen. Alle partners zullen de boodschap verspreiden via baanaffiches, raamaffiches, bussen van De Lijn en de MIVB, een animatiefilmpje en terreinacties op diverse festivals.

Verschillende autoverzekeraars zullen de Bob-campagne opnieuw versterken door hun klanten te sensibiliseren via gepersonaliseerde slogans, affiches en banners. Naast de verzekeraars krijgen ook de steden en gemeenten de kans de Bob-campagne een eigen, lokale zomerse tint mee te geven.

Festivals met een cadeautje

De volgende weken en maanden vinden in het hele land muziekfestivals plaats. Via de organisatoren en de betrokken steden worden animaties en samenwerkingen voorbereid op stadsfestivals zoals de Gentse feesten, de Lokerse feesten en Suikerrock in Tienen en, in Wallonië, Les Ardentes in Luik. Wie er de Bob-brigade tegenkomt maakt kans op een leuk cadeautje vanwege de verzekeraars.

Elke Bob-campagne voorziet ook een stevig luik handhaving. Zo plant de politie in het weekend van 9 tot 12 juni meteen een alcoholcontrole-marathon om duidelijk te maken dat het hen menens is deze zomer.

Meer info: de consumentenwebsite van Assuralia, ABCverzekering.be, geeft inzicht in de gevolgen van drinken en rijden op verzekeringsvlak.